Follow Me! Cewah

Monday, May 7, 2012

Besok


Pagi 7haribulan 5

'assalamualaikum rul' > Mat

'waalaikummussalam, sihat mat?' > Saya

'sihat, wife ko dah bersalin? > Mat

'hehe.. anak dah nak masuk 2 bulan la mat  oii..' > Saya

'hehehe.. ape nama anak ko? pempuan kan?' > Mat

'Nurul 'Ain, hehehe' > Saya

'adoooiiii... Rul.. ni la kali pertama aku dengar nama anak yang fressshh..., xde shasha, arisha, fasha, bla bla bla' > Mat

'kahkahkah' > Saya

..................................................................................................


Tengah hari 7haribulan 5


'kita ni kalau duk bakar bakar nak kasi marah, memang seronok, macam orang membakar kayu gaharu, bakar lagi, bakar lagi, baunya pun semerbak sekeliling, yang membakar x bau pun' bos saya kata. saya setuju amat.

...........................................................................................


Petang 7haribulan 5.

Saya teringat 1 kisah tentang imam syafie dengan pendebat masa saya duk dengar bos saya sedang rancak berborak. kisahnya macam ni

Pada suatu hari, seorang lelaki menemui Imam Syafie lalu tertanya, “Mengapakah Iblis dicipta daripada api dan kemudian diseksa pula dengan api?”

Imam Syafie berfikir sejenak. Kemudian dia mengambil segumpal tanah kering dan mencampakkannya ke arah lelaki itu. Lelaki itu kelihatan marah diperlakukan sedemikian.

Melihat keadaan itu, Imam Syafie bertanya, “Adakah kamu sakit?”
Lelaki itu menjawab, “Ya! Saya sakit.”
Lantas Imam Syafie pun berkata, “Engkau seorang manusia yang dijadikan daripada tanah, dan engkau juga akan disakiti dengan tanah.”

Lelaki itu terdiam tidak menjawab, tetapi dia telah faham dengan maksud kata-kata Imam Syafie.

.......................................................................................

Malam 7haribulan 5

Saya tulis belog la. haih

12 comments:

Daddy Ziyyad said...

Nama anak kamu mmg fresh! Saya setuju.

Saya tertarik dgn kisah Imam Syafie tu..:)

Telor Power said...

ya indah nama tu

kucingorengemok said...

nurul ain... LIKE!

macam nama gf afdlin shauki dalam cerita soal hati, hehehe :)

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

DZ: terima kasih :)

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

TP: terima kasih!

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

KOG: ha? yaka? haha

|| NaFiRaa || said...

tertarik jugak dengan kisah Imam Syafie.. :)

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

kak nafira: :)

Nida said...

Memang setuju dengan dialog pertama tu... laaa ni pelik-pelik nama yang diberikan.. nak menyebutkannya pun berbelit lidah...:)

Tahniah:)

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

kak nida: jazakallah

;)

Bonda Adam said...

Nurul ain..mmg sedap dan fresh..setuju...

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

bonda: hihi makaseh!

Share It (Jom Kongsi)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...